توجه به نیازهای معلولان کمک به حفظ حقوق آنان است

کارگردان نمایش «بیایید پایین تا بگم رمپ چیه!» گفت: این نمایش به دنبال آن است تا جامعه را با نیازهای معلولان آشنا کند تا جامعه شعار زدگی را رها و به دنبال استانداردسازی مناسب حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ حسن دولت‌آبادی در گفت‌وگویی اظهار داشت: سالیان سال به‌عنوان داور و ایده پرداز در کنار تیم معلولان و با سازمان بهزیستی همکاری می‌کردم ولی امسال برای اولین بار به‌عنوان کارگردان تئاتر معلولان وارد این عرصه شده‌ام.

کارگردان نمایش «بیایی پایین تا بگم رمپ چیه!» افزود: این نمایش با حضور ۹ بازیگر در ۶۰ دقیقه به‌صورت صحنه‌ای به اجرا درآمدهاست.
وی بابیان اینکه این نمایش توسط حسین دولت‌آبادی (پسرم) نوشته‌شده است، افزود: با توجه به اینکه پیاده‌روهای نامناسب مشکلات بسیاری را برای معلولین ایجاد می‌کند ازاین‌رو برای حساس کردن جامعه و رفع این مشکل به این موضوع پرداخته‌ایم.
دولت‌آبادی گفت: به دنبال این هستیم در این نمایش به روحیات و نیازهای معلولان به‌صورت واقعی نگاه شود، شعار را رها کنیم و با توجه به اینکه استانداردی برای تردد معلولان وجود دارد، زمینه‌ی اجرای این استانداردها را با استفاده از ابزار هنر از مسوولین و متولیان خواستار شویم.
وی یادآور شد: توانمندی‌های فنی بالایی در این جشنواره وجود دارد و افراد بااحساس قوت وارد صحنه شده‌اند ازاین‌رو باید با شناسایی استعدادهای برتر در جهت تقویت آن گام برداشت.

کد خبر 74620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد